Overslaan en naar de inhoud gaan

📅 Schrijf je in voor de Masterclass report design in Power BI

Whitepaper schrijven voor seo

Een goede positie in organische search blijft belangrijk voor het genereren van traffic naar je website. Ook draagt het bij aan de zichtbaarheid van je merk. Google is daarin nog steeds de nummer 1 om je op te richten. Zelf zijn we continue actief bezig met SEO wat behoorlijk wat succes oplevert. Content blijft daarin de belangrijkste factor. In deze whitepaper delen we onze 9 belangrijkste SEO schrijftips met jou, zodat jij beter kunt ranken in Google.

Schrijven voor SEO betekent dat je content schrijft met als doel op de eerste plek in zoekmachines te staan (zoals Google). Door teksten te schrijven met SEO best practices in je achterhoofd, kun je Google meer inzichten geven in waar je pagina over gaat.

Google kan vervolgens bepalen of je pagina relevant is voor de zoekopdrachten van gebruikers. Als een pagina relevant genoeg is voor gebruikers zal Google deze ranken. Het SEO ranking proces begint met Google die het internet crawled en webpagina’s vindt. Het eindigt met de pagina(‘s) op jouw website die voor specifieke zoekwoorden ranken.

Dit zijn onze 9 schrijftips samengevat

  1. Sluit aan bij de zoekintentie

    Zorg dat je content aansluit bij datgene waar de gebruiker naar op zoek is. Google (en andere zoekmachines) zijn steeds slimmer (o.a. door AI) en interpreteren content als een mens.

  2. Voer zoekwoordonderzoek uit

    Bepaal voordat je gaat schrijven wat het primaire zoekwoord is. Long-tail zoekwoorden zijn hierin steeds belangrijker om kwalitatieve traffic te krijgen. Volg onze stappen om te bepalen welk zoekwoord geschikt is.

  3. Optimaliseer de title tag

    De title tag wordt als titel in je zoekresultaat getoond. Deze moet pakkend zijn en aansluiten bij de zoekintentie. En er gelden nog meer tips voor de title tag.

  4. Optimaliseer de meta description

    Voor ranking in organische search niet het meest cruciale maar daarmee niet minder belangrijk. Schrijf een goede meta description. Lees in de whitepaper hoe en waarom.

  5. Gebruik headers voor de juiste structuur en leesbaarheid

    Scanbare content is fijn voor de leesbaarheid. Zoekmachines helpt het ook om je content te begrijpen en goed te indexeren. 

  6. Maak leesbare content

    Leesbare content helpt indexeren en ondersteund je gebruikers. Bovendien kunnen sommige tips leiden tot feature snippets.

  7. Gebruik visuele content

    Een afbeelding zegt nog steeds meer dan 1.000 woorden. Ook zoekmachines kunnen goed met afbeeldingen overweg. Communiceer je boodschap duidelijk met SEO geoptimaliseerde afbeeldingen.

  8. Gebruik interne links

    Relateer pagina's aan elkaar met interne links. Het helpt zoekmachines met indexeren en de weg vinden. Ook kan het helpen met autoriteit. 

  9. Schrijf unieke content

    Dezelfde content op meerdere plekken is funest voor je ranking. Er zitten drie nadelen aan en moet daarom vermeden worden.

Download de whitepaper

Vul onderstaande formulier in en ontvang de whitepaper binnen enkele minuten in je mailbox.

Doorpraten over jouw SEO ranking?

Neem dan contact met ons op en we maken een afspraak.

Nu telefonisch contact